American Cookies

P.S. Har använt familjens dåliga kamera så ursäckta kvaliten!



På bilderna har vi kakmonstret Jonas i en sjukt snygg hatt och bagaren Elin i en sjukt rolig hatt! :P

Som sagt så bakade jag o Elin igår och jag tänkte dela med mig av receptet!
De är stora sega chokladkakor som vi då hade nonstopp i men de kan lika gärna vara chokladbitar eller daim
(låt fantasin flöda!) 

Du behöver..

5,25 dl mjöl
1,5 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250 g rumsvarmt smör
3 dl brun farin
3 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
185 g mörk choklad, hackad alt

Gör såhär..

Sätt ugnen på 175 C
Sila ner mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål.
I en stor skål vispa smör, farin och strösocker tills luftigt, tillsätt äggen och vispa ordentligt.
Blanda ihop med mjölblandningen och rör sen i den hackade chokladen.
Klicka ut matskedsstora bitar på bakplåtspapper .
Grädda i 8-10 minuter, de ska vara aningen kladdiga i mitten.
Låt svalna på galler. Förvara i burk med lock de blir ca 35st.


Kommentarer
Postat av: Elin

Super goda blev dom,Jonas har typ ätit upp alla. Jag tror iaf att han är den skyldiga. ;) :D

2011-07-07 @ 21:13:39
URL: http://elinmedfoto.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-m@il: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Vad vill du säga? :

Trackback
RSS 2.0